Tutorial Hijab

“Pakai tudung macam kopiah pun lawa memanjang Wawa Zainal ni”. 6 Selebriti Dengan Gaya Hijab Kegemaran! Cantik Teramat!

Artis, Tutorial Hijab

Lumrah seorang selebriti tak pernah lari dari gosip dan kecaman terutamanya. Sejak kebelakangan ini, lebih-lebih lagi pada zaman sosial media, ramai selebriti dikecam teruk kerana gaya tudung yang dipakai. Bagi sis, bila seseorang itu memilih untuk berhijrah memakai tudung, itu merupakan satu langkah baik dimana ianya membawa kepada kebaikan. Kenapa[…]

Macam Mana Nak Tukar Pakaian Lama Kepada Sesuatu Yang Bernilai? Ini Caranya, Senang Je!

Artis, Kecantikan, Makeup, OOTD, Out & About, Tutorial Hijab, Wedding

Hi semua! OHFESYEN kini ada buat satu projek yang dinamakan GCB! Bukan GCB burger Mcd tu ya, tapi Garment Collecting Box. Project GCB ini korang boleh sell & earn. Tujuan OHFESYEN buat projek ini adalah untuk membantu wanita-wanita diluar sana untuk ‘membersihkan’ almari mereka daripada pakaian lama yang tidak lagi[…]

Elak Wajah Kusam, Ini 5 Warna Hijab Selain Hitam, Paling Sesuai Untuk Hijabi “Tanned Skin”

Kecantikan, Tutorial Hijab

 Setiap hari perempuan yang bertudung pasti akan menghadapi satu masalah rumit. Kalau tak dapat atasi, habis lah moody sehari suntuk! Mereka selalunya kan mengambil masa sekurang-kurangnya 15 minit untuk pilih tudung apa untuk dipakai.. Maka keluarlah segala ayat seperti “TAK ADA TUDUNG LAH”, sedangkan almari tudung macam nak roboh. Wanita yang[…]

3 Gaya Tudung Kasual Muslimah. No 2 Mesra Solat!

Tutorial Hijab

Hijabi yang memilih untuk memakai hijab labuh ini sebenarnya seorang yang berani dan kuat sebab walaupun banyak lambakan fesyen hijab terkini, mereka masih tetap dengan pendirian mereka untuk menggayakan hijab labuh. Aurat pun tertutup sempurna. Admin yakin pasti setiap hijabi yang berhijab labuh ni pun mahu kelihatan anggun tatkala berhijab.[…]

Bergaya Sopan Macam Heliza Dengan Duckscarves & Ameera Zaini

Tutorial Hijab

SKIP MINIT 1:00 UNTUK TUTORIAL DUCKSCARVES GAYA 1  #1 Pakai shawl seperti biasa, sebelah kanan panjang sebelah kiri pendek #2 Kelepetkan sedikit tudung, pinkan. #3 Ambil tudung sebelah kanan, yang panjang dan lilitkan di atas kepala. Pinkan dekat sisi kanan #4 Pegang tudung sebelah kiri, bahagian hujung sekali, pinkan di[…]

Gaya Hijab Khas Untuk Si Mempelai. Simple Is More!

Tutorial Hijab, Wedding

LANGKAH-LANGKAH #1 Pakai shawl seperti biasa, sebelah kanan lebih panjang. Pinkan #2 Letakkan headband lace di atas kepala. Pin dan ikatkan untuk lebih kukuh #3 Ambil tudung yang panjang, lilit seperti biasa di atas kepala. Biarkan lebihan tudung jatuh di belakang. Pinkan #4 Tarik tudung hadapan ke belakang. Adjust labuh[…]

4 Gaya Mudah Duckscarves & Review Paling Jujur

Out & About, Tutorial Hijab

GAYA 1 #1 Pakai shawl sebelah kanan panjang sebelah kiri kiri. Pinkan #2 Ambil tudung yang panjang dan lilitkan di leher. Kemaskan PILIHAN GAYA 1 #3 Ambil tudung yang pendek, letakkan di belakang. ATAU #4 Ambil tudung yang panjang, selitkan dalam baju dan pinkan. GAYA 2 #1  Pakai shawl sebelah kanan[…]

Apa Itu Gaya Bawal Revolusi? KLIK Kalau Nak Tahu…

Tutorial Hijab

LANGKAH-LANGKAH PAKAI #1 Pakai bawal seperti biasa, sama panjang. Pinkan di leher #2 Angkat tudung sebelah kiri ke atas dulu. #3 Tudung sebelah kanan, lipatkan sedikit ke dalam, kemudian lipat lagi separuh ke kiri. Pinkan #4 Bawa tudung yang dilipat-lipat tadi ke bahu kiri. Pinkan #5 Ambil  tudung sebelah kiri,[…]

Hijab Tips: Magnet Pin Penyelamat Tudung

Out & About, Tutorial Hijab

Memakai hijab tak menjadi masalah. Cuma rata-rata hijabi kerap merungut pasal satu masalah yang mungkin tak akan selesai. Nak tahu apa dia? Masalah hijabi kala bertudung Hilang pin Mengalami allergy  Susah nak bawa pin kemana saja  Pin mungkin akan tercucuk dalam beg dimana bila nak ambil pin tercucuk jari sampai[…]

Tips Tudung Untuk Yang Baru Belajar Berhijab. Semoga Istiqamah!

Tutorial Hijab

Sudah menjadi kewajiban sebagai Muslim perempuan untuk menutup aurat. Aurat perempuan adalah seluruh anggota badan kecuali muka dan pergelangan tangan. Namun, tak dapat dinafikan masih ramai lagi wanita Islam diluar sana yang tidak ambil peduli tentang perkara ini. Mungkin ada antara mereka yang mahu tetapi tidak tahu bila dan bagaimana[…]

Berwajah Bulat & Pipi Chubby, Ini Tip Pilih Tudung Khas Buatmu

Tutorial Hijab

Bila melihat rakan mengenakan stail tudung baru kita pun mahu mencuba. Tapi bila dah pakai macam tak kena pula. Wajah makin nampak bulat dan chubby atau tembam.Ini antara masalah untuk mereka yang punya bentuk wajah sebegini. Ramai yang akan mengenakan stail hijab yang menutupi pipi secara keterlaluan hingga nampak pelik[…]

TRENDING: Gaya Tudung Viral & Mermaid Makeup Look Tutorial

Makeup, Tutorial Hijab

LANGKAH-LANGKAH Pakai inner lace untuk semua gaya GAYA 1 Pakai inner lace. Ikat dekat belakang Pakai tudung seperti tudung bawal. Letak peniti di tengah-tengah kepala Pastikan tudung sebelah kanan lebih pendek dari sebelah kiri Ambil tudung sebelah kiri, twistkan dan lilit Ambil tudung sebelah kanan, ikatkan bersama tudung yang dililit[…]

Load More