Tutorial Hijab

Apa Itu Gaya Bawal Revolusi? KLIK Kalau Nak Tahu…

Tutorial Hijab

LANGKAH-LANGKAH PAKAI #1 Pakai bawal seperti biasa, sama panjang. Pinkan di leher #2 Angkat tudung sebelah kiri ke atas dulu. #3 Tudung sebelah kanan, lipatkan sedikit ke dalam, kemudian lipat lagi separuh ke kiri. Pinkan #4 Bawa tudung yang dilipat-lipat tadi ke bahu kiri. Pinkan #5 Ambil  tudung sebelah kiri,[…]

Hijab Tips: Magnet Pin Penyelamat Tudung

Out & About, Tutorial Hijab

Memakai hijab tak menjadi masalah. Cuma rata-rata hijabi kerap merungut pasal satu masalah yang mungkin tak akan selesai. Nak tahu apa dia? Masalah hijabi kala bertudung Hilang pin Mengalami allergy  Susah nak bawa pin kemana saja  Pin mungkin akan tercucuk dalam beg dimana bila nak ambil pin tercucuk jari sampai[…]

Tips Tudung Untuk Yang Baru Belajar Berhijab. Semoga Istiqamah!

Tutorial Hijab

Sudah menjadi kewajiban sebagai Muslim perempuan untuk menutup aurat. Aurat perempuan adalah seluruh anggota badan kecuali muka dan pergelangan tangan. Namun, tak dapat dinafikan masih ramai lagi wanita Islam diluar sana yang tidak ambil peduli tentang perkara ini. Mungkin ada antara mereka yang mahu tetapi tidak tahu bila dan bagaimana[…]

Berwajah Bulat & Pipi Chubby, Ini Tip Pilih Tudung Khas Buatmu

Tutorial Hijab

Bila melihat rakan mengenakan stail tudung baru kita pun mahu mencuba. Tapi bila dah pakai macam tak kena pula. Wajah makin nampak bulat dan chubby atau tembam.Ini antara masalah untuk mereka yang punya bentuk wajah sebegini. Ramai yang akan mengenakan stail hijab yang menutupi pipi secara keterlaluan hingga nampak pelik[…]

TRENDING: Gaya Tudung Viral & Mermaid Makeup Look Tutorial

Makeup, Tutorial Hijab

LANGKAH-LANGKAH Pakai inner lace untuk semua gaya GAYA 1 Pakai inner lace. Ikat dekat belakang Pakai tudung seperti tudung bawal. Letak peniti di tengah-tengah kepala Pastikan tudung sebelah kanan lebih pendek dari sebelah kiri Ambil tudung sebelah kiri, twistkan dan lilit Ambil tudung sebelah kanan, ikatkan bersama tudung yang dililit[…]

NAK CANTIK MACAM HANA TAJIMA, IKUT 4 GAYA HIJAB RINGKAS TAK SAMPAI 1 MINIT

Tutorial Hijab

Sambutan Aidiladha biasanya disambut secara sederhana sahaja baik di kampung atau bandar. Namun tidak bermakna kita tidak boleh bergaya jika mahu berkunjung ke rumah sanak saudara atau teman-teman lebih-lebih cuti panjang hingga hujung minggu. Bagi hijabi, tidak perlu pening kepala memikirkan cara lilitan hijab yang menyenangkan. Admin belanja 4 langkah[…]

4 GAYA RINGKAS INI, MUDAH UNTUK HIJABIS BERCUTI DENGAN AMAN

Tutorial Hijab

Musim cuti yang panjang ni, tidak perlu peningkan kepala fikirkan cara lilitan tudung yang memeningkan kepala. Admin belanja 4 langkah mudah ini pasti hijabis semua nampak bergaya dan selesa ketika bercuti bersama keluarga. 1. GAYA RINGKAS TUDUNG COTTON NOTA: Gaya ini tidak memerlukan anda mengosok tudung. NOTA: Penggunaan dua shawl[…]

RM500 Untuk Anda Menangi Dengan 2 Langkah Je !

Out & About, Tutorial Hijab

Assalammualaikum  Jom MENANGI WANG TUNAI RM500 dengan menyertai  “Video Tutorial Hijab (1Minit) ?” O.M.G. Banyak tu Rm500! Siapa je yang tak nak duit habaq mai.. Tudung2u ada buat satu pertandingan: Video Tutorial Hijab 1 Minit. Pertandingan ini terbuka untuk semua kaum wanita tidak kira berhijab ataupun tidak. Q : Boleh ke[…]

HANYA 1 MINIT NAK CANTIK PAKAI TUDUNG BAWAL TANPA BANYAK PIN & JARUM. JOM CUBA TUTORIAL INI!

Tutorial Hijab

Bagi mereka yang pertama kali berhijab, pastinya pening kepala memikirkan tudung jenis apa yang cantik dan selesa untuk digayakan dalam penampilan seharian. Sekiranya mereka yang cerewet, pasti mengambil masa berjam-jam melihat sehelai selendang kerana tidak tahu cara paling cantik untuk digayakan. Memang kita boleh lihat di laman sesawang youtube kalau[…]

Tudung Kalis Air Keluaran Terbaru Sugarscarf. Memang Cool!

Out & About, Tutorial Hijab

Pelbagai fenomena tudung telah melanda sejak kebelakangan ini. Makin banyak jenama yang mengeluarkan tudung pelbagai jenis. Ini secara tidak langsung memberi saingan yang hebat antara jenama-jenama terkenal tanah air. Memang tidak dinafikan semua designer kreatif belaka! Selepas tudung anti pekak, tudung bulu-bulu, tudung organza dan sekarang tiba masa untuk sugarscarf[…]

2 Cara Menggayakan Bawal Lebih “Catchy Look” Tapi Ayu & Sopan

Tutorial Hijab

LANGKAH-LANGKAH PAKAI #1  Bahagikan tudung menjadi segi tiga. Pakai tudung sama panjang. Pinkan #2 Ambil tudung sebelah kanan, buka lapisan tudung.  #3 Ambil lapisan tudung yang dibuka tadi, pinkan di atas kepala #4 Angkat sedikit tudung bahagian belakang ke hadapan. Pinkan di kedua-dua sisi #5 Ambil tudung sebelah kiri, bahagian[…]

Load More