Wedding

Bakar Gaun Pengantin Tren Terbaru Foto Pre Wedding

Wedding

Sekarang ni dah jadi tren sebelum kahwin je ramai pasangan yang akan sibuk dengan foto pre wedding. Ada juga yang memilih untuk melakukan sesi foto pre wedding selepas selepas majlis perkahwinan. Ada yang bergambar di sawah pagi, tepi pantai, dan di taman atau tasik. Tapi kalau ikutkan ramai pengantin yang[…]

Buntu Nak Pilih Warna Baju Kahwin? Jangan Pening, Ni Ada 7 Pilihan Warna Sensasi Yang Boleh Anda Pilih

Wedding

  Pilihan warna buat baju kahwin memainkan peranan penting bagi menonjolkan penampilan pengantin di hari paling bahagia. Warna baju yang sempurna mampu membuatkan aura jelita pengantin lebih menyerlah dan menawan. Jom kita lihat seleksi palet warna yang boleh dijadikan inspirasi untuk disarungkan oleh pengantin di hari perkahwinan. Warna sensasi ini[…]

Gaya Hijab Khas Untuk Si Mempelai. Simple Is More!

Tutorial Hijab, Wedding

LANGKAH-LANGKAH #1 Pakai shawl seperti biasa, sebelah kanan lebih panjang. Pinkan #2 Letakkan headband lace di atas kepala. Pin dan ikatkan untuk lebih kukuh #3 Ambil tudung yang panjang, lilit seperti biasa di atas kepala. Biarkan lebihan tudung jatuh di belakang. Pinkan #4 Tarik tudung hadapan ke belakang. Adjust labuh[…]

2 Busana Persalinan Pertunangan Elfira Loy, Stunning Habis!

Artis, OOTD, Wedding

  Kontroversi demi kontroversi, akhirnya pasangan merpati dua sejoli ini mengikat tali pertunangan pada 6 Oktober 2017. Tahniah buat Elfira dan Sufian Suhaimi! Pertunangan yang dibuat di kediaman Elfira Loy dekat Alam Damai pada jam 4 petang itu hanya dimeriahkan oleh ahli keluarga dan rakan-rakan selebriti yang rapat antaranya Sharifah Sakinah,[…]

Fantastic! Dress Diinspirasi Semangat Tun Teja Bernilai RM15K, Diperaga Mira Filzah Jadi Tumpuan Mat Salih Sempena New York Fashion Week

Artis, OOTD, Out & About, Wedding

Kalau dah namanya model, kat mana sahaja boleh beraksi tanpa gentar dengan bakat yang dianugerahkan.  Itulah kebolehan yang ada berhijab yang kecil molek ini, Mira Filzah. Dia yang sebelum terjun ke dunia lakonan adalah seorang model sambilan dan wajahnya sering menghiasi dada majalah. PERNAH BERGELAR MODEL Dek kerana pengalamannya itu, Mira[…]

Nurita Harith Hasil Gaun Perkahwinan Tisu Vinda Deluxe Pertama di Malaysia

Out & About, Wedding

Setiap wanita inginkan perkahwinan yang sempurna, lebih-lebih lagi untuk penampilan raja sehari. Kalau boleh biarlah serba-serbi sempurna dari hujung rambut sehinggalah ke hujung kaki. Baru-baru ini, Vinda Deluxe, sebuah jenama tisu baharu memilih untuk memperkenalkan jenamanya di Malaysia menerusi majlis perkahwinan pasangan Anthony Wong dan Shervyn Chua, dengan dibantu sentuhan[…]

15 Gaun Pengantin ‘Fairy Tale’ Oki Setiana Dewi yang Hijabi Malaysia Perlu Lihat Sebelum ke Akad Nikah

Wedding

Untuk satu hari yang paling bersejarah, sehelai gaun terindah menyempurnakan impian 20 tahun seorang wanita.           SEWAKTU juri tetap Gema Gegar Vaganza, Oki Setiana Dewi muncul pada malam pertarungan akhir, dia mencuri tumpuan berjuta rakyat Malaysia apabila mengibaskan kembangan gaun pengantin coutureMuslimahnya yang diterbangkan khas dari Indonesia.   Siapakah[…]

(13 GAMBAR)Sekitar Pernikahan Engku Emran & Laudya Cynthia Bella

Artis, Wedding

Jutaan tahniah diucapkan kepada Engku Emran (42 tahun) dan Laudya Cynthia Bella (29 tahun) yang telah selamat bergelar suami isteri semalam pada jam kira-kira 6.27 petang. Majlis pernikahan ahli perniagaan dan aktres dari Indonesia ini telah berlangsung di sebuah lokasi rahsia di Kuala Lumpur. Pernikahan mereka telah disaksikan oleh kaum keluarga[…]

Buntu Fikirkan Tema Majlis Berinai? Cuba ‘Curi’ Idea Selebriti Tempatan Ini!

Wedding

Majlis berinai merupakan satu adat resam kahwin Melayu yang dipegang teguh oleh kebanyakan orang Melayu, baik di kawasan luar bandar mahupun di bandar, bahkan sudah diamalkan sejak zaman nenek moyang lagi.  Sebelum kita pergi jauh untuk idea tema dan sebagainya, majlis berinai terbahagi kepada dua; Foto – Buzzfeed Berinai kecil biasanya diadakan[…]

12 Cincin Pertunangan Selebriti Paling Mahal Di Dunia

Artis, Wedding

Perkara yang pertama dalam fikiran bila sebut tentang pertunangan pastinya tentang cincin yang disarung pada jari manis wanita. Ia simbolik sebagai wanita itu sudah menjadi tunangan seseorang dan bakal berkahwin dengan lelaki pilihannya. Di Hollywood, memiliki cincin tunang yang tinggi nilainya seperti satu perlumbaan buat selebriti. Paling mengejutkan hanya sebentuk[…]

12 Gaun Pengantin Dari Rizman Ruzaini Buat Kami Terpegun

Wedding

Indahnya perkahwinan… Indah lagi kalau busana pengantin anda meletup di hari bahagia. Siapalah yang tidak mahu bergaya menawan ketika hari dijulang sebagai raja sehari?  Pada para bakal pengantin pasti sedang sibuk mencari inspirasi baju pengantin. Tak tahu lah nak rekaan yang macam mana untuk tampak elok pada tubuh dan yang[…]

6 Kesalahan Yang Harus Dielakkan Ketika Membeli Busana Pengantin

Wedding

Terdapat banyak kesalahan yang mungkin dilakukan oleh bakal pengantin di luar sana saat membeli busana pengantin.  Ia disebabkan oleh persediaan yang tidak mencukupi atau tidak berfikir dengan lebih jauh sebelum membuat keputusan. Berikut merupakan kesalahan atau kesilapan yang sering dilakukan saat membeli busana pengantin. Tidak Membuat Bajet Dengan adanya bajet[…]

Jika Ada Kekurangan Bentuk Tubuh Kaburi Ia Dengan Helah Yang Berkesan

Wedding

Memiliki bentuk tubuh yang ideal dan cantik menjadi keinginan setiap wanita. Tambah-tambah lagi pada saat berlangsungnya majlis perkahwinan. Pun begitu, mungkin juga impian ini hanya sekadar angganan. Terbatas dengan realiti tubuh yang dimiliki. Sebenarnya untuk kelihatan cantik di majlis perkahwinan, anda tidaklah perlu menjadi seseorang yang kurus dan tinggi lampai[…]

Jangan Bersiap Melebihi Pengantin, 6 ‘Simple Rules’ Anda Perlu Patuhi

Wedding

Musim perkahwinan kadangkala menjadi kerunsingan buat anda untuk menggayakan pakaian yang sesuai terutama buat mereka yang bergelar wanita. Perkara ini perlu dititikberatkan agar penampilan anda tampak sempurna dengan majlis yang dihadiri. Namun harus diingatkan, jangan sesekali  bersiap melebihi pengantin itu sendiri. Entri kali ini berkongsikan tip mudah untuk tampil anggun[…]

Baju Pengantin Tunku Aminah Hasil Tangan Banduan

Wedding

Baru-baru ini, berita perkahwinan Puteri Sultan Johor, Tunku Tun Aminah bersama jejaka pilihan hati Dennis Muhammad Abdullah, mencuri perhatian rakyat Malaysia. Istiadat perkahwinan itu juga mendapat pujian ramai kerana pakaian pasangan diraja tersebut cukup ringkas. Tunku Aminah kelihatan sangat cantik walaupun tampil sederhana. Ramai yang tertanya-tanya siapakah yang menyiapkan busana[…]

Baju Kurung Tunku Aminah Bakal Jadi Trend & Ikutan

Wedding

        Pada Isnin lalu berlangsungnya istiadat perkahwinan Diraja Puteri Sultan Johor, Tunku Tun Aminah Iskandariah dan pilihan hatinya Dennis Muhammad Abdullah. Apa yang paling ditunggu ialah gaya dan penampilan Tunku Aminah. Rata-rata membayangkan busana yang disarung pada hari bahagianya itu mewah dan gah sekali. Namun pada hari[…]

Senarai Gaun Cinderella Selebriti Yang Tidak Mungkin Dapat Dilupakan…

Artis, OOTD, Wedding

Sebut sahaja Cinderella pasti kita terbayang tentang cerita seorang gadis yang sering dibuli oleh ibu dan kakak-kakak tirinya. Gadis malang itu kemudian dibantu oleh pari-pari untuk bersiap ke majlis tari menari putera raja di istana. Pari-pari yang baik hati itu menggunakan magis memberi sebuah gaun indah biru lembut kepada Cinderella.[…]

Tunku Aminah Pilih Baju Kurung Teluk Belanga Pada Istiadat Perkahwinan Diraja

Wedding

  Rata-rata rakyat Malaysia teruja dengan berita perkahwinan puteri tunggal Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar dan Tuanku Permaisuri Raja Zarith Sofiah Sultan Idris Shah pada 14 Ogos ini. Istiadat pertunangan Tunku Tun Aminah Maimunah dan pasangannya, Dennis Muhammad Abdullah akan berlangsung di Istana Bukit Serene di sebelah pagi, diikuti dengan[…]

TAHNIAH Tunku Tun Aminah Dan Dennis Muhammad

Out & About, Wedding

SELAMAT PENGANTIN BARU TUNKU TUN AMINAH DAN DENNIS MUHAMMAD Alhamdulilah. Tahniah diucapkan kepada Yang Amat Mulia Tunku Tun Aminah dan pasangan. Puteri tunggal DYMM Sultan Johor, YAM Tunku Tun Aminah Maimunah Iskandariah Binti Sultan Ibrahim kini sah bergelar isteri kepasa Encik Dennis Muhammad Abdullah dengan hanya sekali lafaz dalam Bahasa[…]

Load More